loading...

دوره‌هاي عالي بهداشت عمومي و اپيدميولوژي

به منظور انتشار كتب، اسلايدها و مطالب درسي مرتبط با بهداشت عمومي، اپيدميولوژي با

بازدید : 552
دوشنبه 27 مهر 1399 زمان : 2:38

سلامت معنوي با الهام از رهنمودهاي قرآني

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

با عرض سلام و تسليت شهادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت، امام رضا (ع) بر پيروان آن حضرت

آياتي از كتاب الله، بدرقه راه امروزمان:

* بعضي از ويژگي‌هاي مومنين و سبك زندگي معنوي در قرآن كريم: (مالكيت ناموس به عنوان پُربهاترين، مقدس ترين و حساس‌ترين مالكيت‌ها، پرهيز از نگاه آلوده به نامحرمان و خويشتن داري و حفظ پاكدامني از يك سو و اقدام به ازدواج به موقع از سوي ديگر)

سوره نور، آيات 30 تا 32

قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَٰلِكَ أَزْكَىٰ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ ﴿٣٠ وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٣١

وَأَنكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﴿٣٢

* اي پيامبر به مردان مومن بگو؛ ديده از ديدار نامحرمان فروبندند و خود را به حرام نيندازند. زيرا اين شيوه براي حفظ پاكدامني آنان لازم است و اين را نيز بدانند كه خداوند بر تمامي رفتارهاي بندگان خويش آگاه است.

* همچنين به زنان مومنه نيز بگو آنان نيز ديده از ديدار نامحرمان بپوشند و عفت و پاكدامني خود را حفظ كنند و زيور و زينت و آرايش خود كه موجب جلب توجه ديگران مي‌شود را براي نامحرمان آشكار ننمايند و اگر تا كنون شيوه اي جز اين داشته اند، همگي در پيشگاه الهي توبه كنند و به آغوش رحمت و مغفرت الهي بازگردند تا رستگار شوند.

* دستور مهم ديگر اين كه؛ شرايط ازدواج افراد مجرد سالم و صالح را بدون در نظر گرفتن طبقه اجتماعي آنان فراهم كنيد تا با ازدواج به موقع جوانان، ايمان آنان حفظ شود و امنيت نواميس نيز تامين گردد و اين را بدانيد كه اگر فقير باشند همان خدايي كه گشايشگر و دانا است آنان را به فضل و رحمت خودش غني خواهد كرد.

با عنايت به درس‌هاي آموزنده اين آيات شريفه، از پيشگاه الهي مسئلت مي نماييم:

* خداوندا! اي قادر متعال! به ما كمك كن تا حدود شرع مقدس را مراعات كنيم و در پيشگاه كبريائيت بر تمامي حركات و سكنات خود و بويژه نگاهمان به مايملك ديگران به گونه اي كنترل و مديريت داشته باشيم كه هرگز به خطا نيفتيم و امنيت ناموس‌هاي يكديگر را نيز به خطر نيندازيم.

* آفريدگارا! به ما توفيق تفكر، برنامه ريزي و اجراي عادلانه و صحيح در امور فردي و اجتماعي را مرحمت فرما تا به اختلافات طبقاتي و فقر تحميلي دامن نزنيم و وضعيت موجود را به گونه اي تغيير دهيم كه جوانان ما نگران آينده خود نباشند و در سبك زندگي معنوي خود براي حفظ حدود الهي و تشكيل يك زندگي مشترك سالم و خداپسندانه با خاطري آسوده و به موقع اقدام كنند (صفحه اصلي كتب الكترونيك ).


283- گنج مخفی من
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی